Odczuwasz spadek nastroju? Sprawdź, dlaczego warto sięgnąć po kwasy omega-3!

Zarzywanie kwasów omega-3 na poprawe nastroju

Artykuł partnera.

Spadek nastroju latem? Przecież to czas beztroski, chłodnych napojów z palemką, pysznych lodów oraz odpoczynku, na który ciężko pracowaliśmy przez cały rok. A jednak, również latem możemy zmagać się ze smutkiem, poczuciem wypalenia, czy skutkami stresu. Jak sobie z tym poradzić? Jednym ze sposobów jest zmodyfikowanie swojej diety w taki sposób, aby było w niej więcej kwasów omega-3. Dlaczego? Na to pytanie odpowiemy w niniejszym artykule.

Skąd się biorą wakacyjne smutki i co mają z tym wspólnego kwasy omega-3

Lato to sezon wakacyjnych wyjazdów oraz odpoczynku. Czy to możliwe, że wciąż tak wiele osób boryka się ze spadkiem nastroju? Tak. Smutek nie wybiera – nie dba również o to, czy pogoda na dworze jest piękna, czy wręcz przeciwnie… Niektórzy z nas postrzegają letnie dni jako ten czas w roku, który mija najszybciej – wprost przeciwnie, niż jesień i zima, które zdają się przeciągać w nieskończoność. Gdy zatem nadejdą już pogodne dni – możemy mieć wrażenie, że przeminą nim zdążymy się nimi w pełni nacieszyć.

Wielu z nas latem odczuwa również nieco silniej objawy związane z wypaleniem zawodowym. Gdy nasi współpracownicy wyjeżdżają na urlopy, a my musimy pozostać w biurze, aby ich godnie zastąpić – możemy czuć, że na naszych barkach spoczywa jeszcze więcej obowiązków, niż zazwyczaj. A to w prostej linii prowadzi do odczuwania presji oraz dyskomfortu i wreszcie stresu.

Kiedy wybieramy się na urlop, możemy także obawiać się, że po jego zakończeniu przytłoczy nas ilość oczekujących na nas odłożonych zadań, a także wiadomości od klientów i współpracowników. Co jeszcze może się wydarzyć? Cóż, jeśli posiadamy dzieci w wieku szkolnym, już w czasie urlopu możemy martwić się takimi zadaniami, jak kompletowanie wyprawki, czy też wieloma innymi wydatkami związanymi ze zbliżającym się powoli rozpoczęciem nowego roku szkolnego. Szczególnie, gdy nasza latorośl wybiera się do pierwszej klasy!

Przyczyna wakacyjnych smutków może być jeszcze jedna – nieodpowiednia dieta. Jak to możliwe? To proste. Jeżeli w naszym jadłospisie brakuje pewnych składników, możemy odczuwać większą skłonność do obniżonego nastroju. Takim składnikiem, jaki koniecznie powinien być obecny w naszej codziennej diecie są kwasy omega-3.

Dlaczego odpowiednia podaż kwasów omega-3 jest tak ważna

Nie od dziś wiadomo, że odpowiednio zbilansowana i dopasowana do nas dieta potrafi naprawdę zdziałać cuda. Kwasy omega-3 są niezwykle istotnym składnikiem, którego nie może zabraknąć w naszym jadłospisie. Badania wykazały, iż stanowią one element strukturalny naszego układu krwionośnego, a także… nerwowego!

Naukowcy wskazują również na istotną relację pomiędzy depresją a kwasami omega-3 – w szczególności zaś kwasem dokozaheksaenowym (DHA) i kwasem eikozapentaenowym (EPA). Wykazują one działanie dwutorowe, ponieważ pokonują barierę krew-mózg, co pozwala na wejście w bezpośrednią interakcję z neuronami, a także wykazują działanie przeciwzapalne, które również wpływa na łagodzenie depresji.

Ponad 30 różnych badań klinicznych potwierdziło, iż u osób przyjmujących każdego dnia odpowiednią dawkę kwasów omega-3 zaobserwowano złagodzenie stanów depresyjnych oraz poprawę samopoczucia.

Badania wykazują również bardzo pozytywny wpływ wielonienasyconych kwasów tłuszczowych na stan zdrowia osób zmagających się z zaburzeniami i chorobami psychicznymi, a także z bezsennością, która może im towarzyszyć. Można zatem śmiało stwierdzić, że zadbanie o prawidłową podaż omega-3 jest jednym z fundamentów naszej codziennej troski o zdrowie psychiczne. Innymi ważnymi czynnikami są także – zbilansowana dieta oraz regularna aktywność fizyczna. Wprawdzie w przypadku cięższych schorzeń najlepszą drogą do wyzdrowienia jest stosowanie zalecanej terapii, lecz warto pamiętać również o działaniach, które możemy wdrażać każdego dnia. Codzienne spacery, dieta z której wykluczymy potrawy typu fast-food oraz odpowiednio wysoka podaż omega-3 to świetna strategia dla każdego.

Kwasy omega-3 – zabierz je ze sobą na wakacje

Nawet jeśli planujemy urlop w nadmorskiej miejscowości, warto zatroszczyć się o właściwą podaż kwasów omega-3 w dobrze przyswajalnej, biozgodnej formie. Najwięcej korzyści przyniesie nam suplementacja, jednak musimy pamiętać o tym, aby starannie wybrać preparat, który będziemy przyjmować. Powinien być on efektywny, a przy tym naturalny.

Warto więc postawić na rozwiązania, które oferuje nam sama Matka Natura, te które w toku wielu milionów lat ewolucji stały się niezwykle bogatymi źródłami wszelkich składników odżywczych. To z nich możemy czerpać zdrowie każdego dnia.

Widłonogi arktyczne (Calanus finmarchicus) to niewielkie skorupiaki żyjące w Morzu Norweskim, które stanowią znakomite źródło kwasów tłuszczowych omega-3. Nie oznacza to jednak, że od dziś powinniśmy dodawać te żyjątka do naszych potraw… Wystarczy sięgnąć po olej z widłonogów zawarty w preparacie CalanOil®. Trzy kapsułki każdego dnia pozwolą nam w zupełności zaspokoić zapotrzebowanie na kwasy omega-3. Suplement jest bezpieczny i możemy go podawać nawet naszym dzieciom, a także osobom starszym. Zadbaj o siebie i swoich najbliższych, sięgając po rubinowe kapsułki pełne zdrowia!

Related Post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.